mandag, april 25, 2005

Student priser



Til tross for at jeg ikke er noen reklamemann, setter jeg et stort spørsmålstegn ved Krogh Synssenters reklame i Universitas.

Som man ser av reklamen, vises et bilde av det som mest sannsynlig er en student, etterfulgt av den konstative setningen "Student priser linser briller solbriller".

Dette får meg til å lure på om det virkelige er en reklame eller om teksten bare er ment for å spre informasjon om denne studinen som har et godt forhold til briller. Reklameteorien styrkes naturligvis av forretningens logo nederst.

Hvis det er en reklame: Hvorfor fokusere så på at dette enkeltindividet priser briller etc.? Hvorfor ikke heller omfavne en større gruppe, som f.eks. "Studenter priser briller" eller "Professorer priser briller"?

Eventuelt kan forfatteren av teksten gå grunnskolen på nytt og lære at det heter "studentpriser" (eventuelt "student-priser" ved linjeskift).

Og når vi er inne på dette med å stille spørsmål, heter det "å sette spørsmålstegn" og "å stille spørsmål".